Jak řešíme nevyzvednuté zboží odeslané na dobírku?

Dovolujeme si požádat zákazníky, aby si před každou objednávkou zboží na dobírku promysleli, jestli o objednané zboží mají opravdu zájem. Většinou si totiž neuvědomujeme, že každé odeslání balíku má své náklady, které nejsou zanedbatelné. Velké e-shopy na nevyzvednutých zásilkách tratí miliony korun ročně a pro malé e-shopy mohou být tyto částky likvidační.

Snažíme se ceny našich produktů držet co nejníže.

NECHCEME DO PRODEJNÍ CENY "ROZPOUŠTĚT" NÁKLADY NA NEVYZVEDNUTÉ ZÁSILKY A TÍM JE ZDRAŽOVAT!
 

Jsou zákazníci, kteří si objednají zboží na dobírku a teprve následně začnou řešit, jestli ho vůbec chtějí. Když usoudí, že ne, prostě si ho nevyzvednou. Myslí si, že se jim žádné sankce nehrozí. Tak to, ale není.

Zákonné předpoklady

UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

Odesláním objednávky zákazníkem a přijetím objednávky naším e-shopem, byla uzavřena kupní smlouva dle našich obchodních podmínek a aktuálně platných zákonů České republiky. Souhlas s obchodními podmínkami byl zákazníkem potvrzen před odesláním objednávky v košíku. 

NEPŘEVZETÍ OBJEDNANÉHO ZBOŽÍ

Zákon to řeší takto:

Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.

Povinnosti kupujícího
§ 2118
Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.

Pokud zákazník objednané zboží nepřevezme hrubě poruší ustanovení zákona.

Odmítnutím převzít objednané zboží, nezačíná automaticky běžet lhůta pro odstoupení od smlouvy. Zákazník může od kupní smlouvy odstoupit, ale až po převzetí objednaného zboží. Prodejce může i v tomto případě vyúčtovat smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného. Tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.

Náš e-shop za nevyzvednuté zásilky bude účtovat pouze cenu poštovného a dobírky.

Jaká jsou řešení?

Pokud zákazník objednané zboží nevyzvedl a má o něho zájem - stačí nás kontaktovat. Zboží Vám pošleme po platbě předem bankovním převodem, za cenu navýšenou o poštovné.

Zákazník nemá o zboží zájem - zašleme zákazníkovi výzvu k platbě poštovného, které bylo vyčísleno v objednávce. Je to férové řešení. Zákazník, který porušil svou zákonnou povinnost, zaplatí jen minimální cenu za chybné rozhodnutí. Po obdržení platby zašleme daňový doklad.

 

Co když zákazník nezaplatí?

Nemáme armádu právníků, která by se mohla zabývat vymáháním poštovného. Tyto pohledávky předáváme specializované agentuře a ta už postupuje podle právních předpisů. Je v zájmu každého, uhradit svůj závazek včas. Je to nejlevnější varianta.

I když platné zákony České republiky chrání zákazníky velmi silně, dávají e-shopům možnost efektivně se bránit proti nezodpovědným zákazníkům.

 

NETOUŽÍME PO SPORECH ANI PO VYMÁHÁNÍ POHLEDÁVEK. CHCEME MÍT SPOKOJENÉ ZÁKAZNÍKY, KTEŘÍ SE BUDOU RÁDI VRACET. NECHCEME, ABY SLUŠNÍ ZÁKAZNÍCI DOPLÁCELI NA TY NEZODPOVĚDNÉ.

 

Nejdůležitější je komunikace!

Při jakémkoliv problému nebo dotazu nás kontaktujte! Určitě najdeme řešení a budeme se Vám snažit vyjít vstříc.

 

Děkujeme za Vaši zákaznickou zodpovědnost a za to, že si vyzvedáváte objednané zboží.